بازاریابی کسب و کار

بازاریابی در لجستیک

شرکت شما نیازمند انجام پژوهش های مختلف در زمینه بازاریابی لجستیک است و می بایست شناخت وسیع و گسترده ای در این داشته باشد. بازاریابی لجستیک شامل برنامه ریزی ، تحویل و کنترل جریان کالاهای فیزیکی ، اطلاعات از تولید کننده به بازار است. 

هدف این است که پاسخگوی خواسته های مشتری باشید در حالی که سود مطلوبی کسب می کنید. برای حفظ برتری رقابتی خود ، باید یک استراتژی موثر در مورد محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات ایجاد کنید. این چهار عملکرد لجستیک بازاریابی به شما کمک می کند تا به مشتریان هدف برسید و محصولات یا خدمات فروخته شده توسط سازمان را به این مشتریان تحویل دهید.

چهار نوع عملکرد لجستیک در بازاریابی عبارتند از محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات.

تحویل محصول در لجستیک

یکی از عملکردهای بازاریابی لجستیک این است که بفهمید مشتری شما کیست و چگونه محصول یا خدمات را به مشتری برسانید. هر مشتری می تواند نیازهای فردی داشته باشد بنابراین خدمات تدارکاتی ارائه شده ممکن است از مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد. صرف نظر از این تفاوت ها ، مشتریان در هر زمان با هر معامله انتظار انطباق ۱۰۰ درصدی دارند. اهداف این جنبه از تدارکات بازاریابی شامل پر کردن سفارش ، تحویل به موقع ، فاکتور دقیق و به صفر رساندن خسارت هاست.

تاثیر قیمت لجستیک در بازاریابی

یک سازمان معتبر تصمیمات قیمت گذاری را بر اساس عوامل داخلی و خارجی تعیین می کند. تدارکات بازاریابی باید عوامل موثر بر قیمت را تشخیص دهد. مشخصات مشتری ، محصول و نوع سفارش از عواملی هستند که قیمت را تحت تاثیر قرار میدهند. این تغییرات معمولاً توسط لجستیک در مارکتینگ کنترل نمی شوند. با این حال ، تدارکات بازاریابی باید به این عوامل واکنش نشان دهند و درک کنند که چگونه عامل قیمت محصول  بر تصمیمات مشتریان تأثیر می گذارند.

ارتقا لجستیک با بازاریابی

ارتقا جنبه مهم دیگری از روند تدارکات مارکتینگ سازمان است. هنگام ورود یک محصول به بازار ، سازمان باید لجستیک مربوط به مواد مختلف بازاریابی را هماهنگ کند. به عنوان مثال ، بخش هنری ممکن است آثار هنری جعبه محصول را طراحی کند و یک تامین کننده خارجی جعبه ها را با آثار هنری تولید کند. تدارکات بازاریابی می تواند اطمینان حاصل کند که همه این نهادها با هم کار می کنند و مواد لازم برای فروش محصول را تولید می کنند.

مکان تدارکات در بازاریابی

عملکرد مکان، در تدارکات بازاریابی به سازمان امکان می دهد معاملات بین یک ارائه دهنده تدارکات و مشتری را ساده کند. سازمان باید لجستیک در مارکتینگ را به گونه ای اجرا کند که مشتری از پیچیدگی های مربوط به روند آن مطلع نباشد. برای مشتری، خروجی همیشه مهمتر از فرآیند است. بنابراین سازمان هرگز نباید فرآیندهای اتاق خلوت مربوط به تحویل تدارکات به مشتری را افشا کند.

همچنین محل کارخانه ، انبار و مشتری می تواند با افزایش یا کاهش هزینه ها تا حد زیادی بر روند تدارکات در بازاریابی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال ، مکان یابی یک کارخانه در مکزیک ممکن است هزینه های کارگری مرتبط با یک محصول را کاهش دهد. با این حال ، همزمان استقرار کارخانه در منهتن ممکن است هزینه حمل و نقل را افزایش داده و هرگونه صرفه جویی در هزینه را نفی کند.

امروزه در دنیای رقابت بازاریابی بین بزرگترین برندها میبایستی با اخلاقی حرفه ایی و شگرد هایی به روز پیش بروند تا بازنده ی این رقابت نباشند.

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید