کسب و کار

راه اندازی شتابدهنده کاما – قسمت سوم

تیم بازی سازی ایون آدد

در دو قسمت قبل کاملا توضیح دادم که به زعم مخالفت بیشتر دوستان با راهنمایی شرکت مشاور فرآیند دهم کاما تاسیس شد، هدف از تاسیس کاما جمع کردن تعداد زیادی از جوانان و نخبگانی بودند که از استان البرز و بالاخص شهر کرج برای کار به تهران میرفتند ، شاید این تفکر خیلی بزرگ بود اما امکان داشت ، با توجه به صحبتها و رایزنی هایی هم که انجام شد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همینطور مرکز شتابدهی نوآوری ، شرکت ارزیاب سنجش خاورمیانه برای کاما انتخاب شد.

بعد از همکاری های خوب و بموقع شرکت ارزیاب تمامی اطلاعات آماده و برای مرکز شتابدهی و نوآوری ارسال شد و مقرر شد در همان هفته جلسه ارزیابی برگزار شده و بازدید از کاما انجام بشه ، تقریبا ۱۲ هفته بعد با ما تماس گرفتند که آماده باشید برای هفته آتی میاییم بازدید ( ۱۲ هفته بعد ) ، دوستان از بخشهای مختلف پارک از مدیریت تا . . . برای بازدید تشریف آوردند و از تمام فضا و تیمها بازدید و مصاحبه انجام دادند و در نهایت با چهره ای راضی مجموعه را ترک کردند .

تا ۴ هفته هیچ خبری نبود و ما هم پیگیر که نتیجه ؟؟؟!!!!! اما جوابی نمیگرفتیم که در نهایت هفته پنجم اعلام شد شفافیت مالی ارائه نشده و شتابدهنده باید پرینت حساب های خودش رو ارائه بده ، اینجا برای ما سوال پیش اومد که با توجه به قوانین موجود  در زمینه شتابدهنده ها و شتابدهی ، هیچ شتابدهنده ای مستقیما نمیتونه سرمایه گذاری کنه بر روی استارتاپ های خودش و موظف است بعد از دوره های پیش شتابدهی و شتابدهی برای استارتاپ سرمایه گذار خوب و شفاف پیدا کنه و خودش خارج بشه ، ما هم برای این موضوع با شناسا قرارداد همکاری بسته بودیم و در حال صحبت با هم آوا و رهنما بودم و همینطور با تعدادی سرمایه گذار شخصی هم صحبت کردم ، اما جالب اینجا بود بهم اعلام شد پرینت حساب سرمایه گذران خودتون رو باید ارائه بدید ، این موردی بود که هیچ کجا اعلام نشده بود و فکر نیمکنم هیچ سرمایه گذاری حاضر به انجام این کار باشه.

در کل این شد اولین مشکل بزرگ و معضل ما در راه اندازی کاما

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید