کسب و کار

راه اندازی شتابدهنده کاما – بخش دوم

اتاق جلسه اصلی

بخش دوم

بعد از تمام صحبتهایی که با دوستان اکو سیستم استارتاپی کشور داشتم و مشورتهایی که ازشون گرفتم رفتم سراغ مجموعه مشاوره مدیریت فرآیند دهم ، دوستان این مجموعه طبق تحقیقاتی که در چند ماه انجام دادند در نهایت با ارائه یک طرح توجیهی قوی متقاعدم کردند که با توجه به شرایط اون روز کشور یکی از بهترین کسب و کارها راه اندازی یک شتابدهنده هستش . پس ثبت شرکت انجام شد و رفتیم داخل کار.

در این مدت من با چند سرمایه گذار صحبت کرده بودم و همینطور چند تیم رو زیر نظر داشتم ، بخاطر اینکه منتور مارکتینگ خانه استارتاپ بودم دسترسی به تیم های خوبی در استان البرز داشتم ، پس با تهیه یک ساختمان به مساحت ۵۰۰ متر مربع در محدوده سه راه گوهر دشت که دسترسی راحتی به کل کرج داشته باشه کار رو شروع کردم ، تجهیز و بازسازی این ساختمان زمان زیادی از من گرفت اما خوب در نهایت فضای کاری خوبی شد ، در این مدت با چند تیم صحبت کردم و سه تیم رو با ارزیابی اولیه برای دوره پیش شتابدهی دعوت کردم .

در کنار دعوت از این تیمها از چند نفر همکار قدیمی که مشغول به کارهای دیگه بودند هم دعوت کردم تا با هم همکاری رو شروع کنیم ، خانم قسمتی یکی از این افراد بود ، دختری قوی و خوش فکر که وظیفه طراحی فرآیندها و تمامی فرمها و همینطور مسیر ورور ایده ها و استارتاپ ها رو تدوین کرد و الحق که کارش خیلی خوب بود و زمان دفاع در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هیچ مشکلی با این بخش نداشتم ، همراه با ایشون از خانم عربی هم دعوت کردم که تشریف بیارند و بعنوان مدیر داخلی مجموعه فعالیت کنند ، متاسفانه اوایل حضور ایشون در مجموعه مشکلی برای زانوی ایشون بوجود اومد و بعد از اون دیگه نتونستیم همکاری داشته باشیم.

از تیمهایی که دعوت کردم یک تیم گیم به نام ایون آدد بود که بازی جذاب زوج و فرد رو تهیه کرده بودند ، از زمان حضور در کاما واقعا میتونم بگم این بچه ها بزرگ شدند و تونستند خودشون رو بشناسند ولی خوب خیلی زمان برد تا افراد مختلف کنارشون رو بشناسند که این رو میزارم به حساب جوانی و خامی خودشون. تیم بعدی در مورد دیجیتال مارکتینگ بودند که واقعا با هم مچ بودند و در نهایت تیم آخر که تخصصی تولید محتوا انجام میدادند و در حال تهیه یک پلتفرم تخصصی بودند.

تا اینجا فضا تهیه شده و تجهیز شده بود ، تیم اجرایی آماده بود ، فرآیندها و فرمها آماده بودند ، پس بهترین زمان برای درخواست بازدید برای مرکز شتابدهی معاونت بود ، درخواست رو فرستادم و همراه با اون درخواست دانش بنیان هم ارسال شد ، برای مجموعه نوآفرین وزارت ارتباطات هم درخواست برای گرفتن کد پستی ارسال شد .

یکی از کارهایی که من در کاما انجام داده بودم که بر میگشت به تجربه گذشته ام برون سپاری تمام موارد سخت افزاری اعم از سرورها تلفن ها فضای ذخیره سازی و . . . میشه گفت فقط در کاما ما اینترنت بسیار پرسرعت داشتیم و سطح دسترسی برای همه تعریف شده بود که بسته به نیازشون به بخشهای مختلف دسترسی داشته باشند.

تا این جا همه چیز گل و بلبل بود ، از اینجا به بعد مشکلات شروع شد.

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید