بازاریابی تبلیغات کسب و کار

یادگیری و پیمایش مدل بیزی

در محیط تجاری پرنوسان امروزی، بازاریابان باید بتوانند تغییرات در رفتارها و نگرش های مصرف کننده را تشخیص دهند و با یادگیری و پیمایش مدل بیزی در عین حال راه های جدیدی برای انطباق با این تغییرات بیابند. با این حال، بسیاری از بازاریابان به سادگی ابزار و فناوری لازم برای انطباق با یک بازار غیرقابل پیش بینی را ندارند .

پیش از این، اختلالات اجتماعی یا سیاسی یا باعث تغییرات جزئی در نگرش مصرف کننده در طول زمان می شد، یا رفتار خود را به مدت یک یا دو هفته در یک زمان به شدت تغییر می داد. به همین دلیل، بسیاری از بازاریابان دریافتند که می توانند به پلتفرم های تحلیل بازاریابی که از چارچوب های مبتنی بر دیتا استفاده می کنند، تکیه کنند . این راه‌حل‌ها داده‌های تاریخی را با بینش‌های جدید ترکیب می‌کنند، که راهی دقیق برای نشان دادن تغییرات تدریجی در نگرش‌های مصرف‌کننده بود.

با این حال، تغییرات گوناگون در محیط سیاسی و اجتماعی، مجموعه‌ای از داده‌های تاریخی را کاملاً بی‌ربط کرده است. علاوه بر این، احساسات و روابط انسانی در سراسر جهان در حال اجرا هستند – و این می تواند به راحتی کمپین های شما را به بیراهه بکشاند.

یک راه حل وجود دارد: یادگیری و پیمایش مدل بیزی. این چارچوب به بازاریابان کمک می کند تا درک کنند که مشتری چقدر از پیام های بازاریابی خاص بر اساس هوش و توصیه های بازاریابی واقعی استقبال می کند.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه یک پلت فرم تجزیه و تحلیل بازاریابی که از یادگیری و پیمایش مدل بیزی استفاده می کند می تواند به شما کمک کند از بودجه بازاریابی خود بیشترین استفاده را ببرید:

چرا یادگیری و پیمایش مدل بیزی مفید است؟

هنگامی که جهان به سرعت در حال تغییر است، برای ردیابی نبض مصرف کننده به داده هایی نیاز دارید – اما داده هایی که در هفته های گذشته مرتبط بودند ممکن است در هفته آینده مرتبط نباشند. بیایید باتلاقی را بررسی کنیم که بسیاری از خطوط هوایی در ابتدای سال ۲۰۲۰ در آن قرار گرفتند.

خطوط هوایی می دانند که بسیاری از مردم تعطیلات خود را در ماه جولای برنامه ریزی می کنند. مخاطبان هدف آنها بیش از نیمی از سال را به سختی کار کردند و فرزندانشان در تعطیلات مدرسه هستند – دستوری برای یک تعطیلات آرام ایجاد کردند. اگر یک شرکت هواپیمایی به داده های تاریخی خود مراجعه می کرد، می دید که مردم در ماه مارس شروع به برنامه ریزی برای این تعطیلات و خرید بلیط هواپیما و هتل می کنند. بنابراین، کمپین های تبلیغاتی معمولی خود را راه اندازی کردند و طبق معمول به تجارت ادامه دادند.

اما داده هایی که آنها برای راهنمایی این خریدهای تبلیغاتی به آنها اعتماد کردند نتوانست نشان دهد که سال ۲۰۲۰ سال متفاوتی است. به عنوان مثال در ماه مارس که پیک سوم کرونا شیوع پیدا کرد، توسط برخی از مصرف کنندگان خرید بلیط هواپیما انجام شد، در حالی که دیگران نگران تر شدند. با این حال، خطوط هوایی این را ندیدند، زیرا آنها وزن مناسبی به نگرانی رو به رشد بازار هدف خود ندادند – و تنها دو هفته بعد، بخش‌های بزرگی از پایگاه مشتریان آنها تحت تأثیر موجی از عدم اطمینان قرار گرفتند و در خانه ماندند. ، و بلیط هواپیمای خود را پس فرستادند .

یک استراتژی بازاریابی با برنامه ریزی ضعیف فقط سوء استفاده از بودجه نیست – حتی می تواند برای مشتریانی که باید آنها را جلب کنید توهین آمیز باشد. اگر مردم آگهی‌ای را بخوانند که از آن‌ها می‌خواهند همین الان بلیط بخرند تا بعداً در هزینه‌شان صرفه‌جویی کنند، ممکن است برخی از اینکه شرکت هواپیمایی به توصیه‌های بهداشت عمومی پایبند نیست ناراحت شوند در حالی که به آنها یادآوری می‌شود که به دلیل COVID-19 تعطیلات معمولی نخواهند داشت.

برای جلوگیری از اشتباهی مانند این، به توانایی ارزیابی داده های مشتری موجود به صورت مداوم و حذف هر گونه داده نامربوط در حین تحلیل داده های مرتبط نیاز دارید. این به شما کمک می کند تا خلاقیت خود را توسعه دهید و در عین حال از تکنیک های تبلیغاتی استفاده کنید   که به شدت با مشتریان هم صدا می شود و از پیام های غیر حساس و غیر سازنده جلوگیری می کند.

یادگیری و پیمایش مدل بیزی چگونه کار می کند ؟

یادگیری و پیمایش مدل  بیزی یک مدل آماری است که از قضیه بیز برای پیش‌بینی احتمال یک رویداد یا مشروعیت یک فرضیه استفاده می‌کند. این در مراقبت های بهداشتی، محاسباتی و صنایع مشابه که بر تجزیه و تحلیل آماری لحظه تکیه دارند استفاده می شود.  ترکیبی از بینش‌های ثابت، بینش‌های جدید، و بینش‌های قبلی استفاده می‌کند تا اطلاعات جدید را با اطلاعات موجود هماهنگ کند و تشخیص دهد که کدام اطلاعات مرتبط هستند و کدام اطلاعات نامرتبط.

این مدل در حجم بالایی از اطلاعات رشد می کند و برای اکثر برنامه ها به یک جریان ثابت از داده ها نیاز دارد. زمانی که الگوریتم داده‌های بیشتری را جمع‌آوری می‌کند، بر دانش موجود خود استوار می‌شود و بینش‌هایی را تقویت می‌کند که مفید بودنشان ثابت شده است، در حالی که از مواردی که کمتر مفید بوده‌اند اجتناب می‌کند. با گذشت زمان، بینش‌های با کیفیت فزاینده‌ای تولید می‌کند که می‌توان برای پیش‌بینی و پیش‌بینی دقیق به آن‌ها اعتماد کرد .

توانایی تجزیه و تحلیل سریع این بینش ها کلیدی است، به خصوص اگر محیطی را ارزیابی می کنید که به طور مداوم در جریان است. این الگوریتم باید مجموعه داده های بزرگ را حداقل به صورت هفتگی برای بهترین نتایج ارزیابی کند، اگرچه برخی از صنایع اگر بالاترین درجه دقت برای نتیجه دلخواه آنها حیاتی باشد، این تجزیه و تحلیل آماری را به طور منظم انجام می دهند.

مزایای یادگیری مدل بیزی و پیمایش در بازاریابی

در هسته خود، یادگیری و پیمایش بیزی همراه با یک پلت فرم پیشرفته تجزیه و تحلیل بازاریابی ، کلید کمک به بازاریابان است تا با ارزیابی داده های مصرف کننده از منابع مختلف، بیشترین استفاده را از سرمایه گذاری خود ببرند. این می تواند شامل قرار دادن تبلیغات در تلویزیون ، قرار دادن تبلیغات در رسانه های اجتماعی، یا حتی مکالماتی باشد که در مرکز تماس ورودی شما انجام می شود. 

یک راه‌حل بازاریابی که از یادگیری و پیمایش بیزی استفاده می‌کند، می‌تواند تغییرات در تعامل مصرف‌کننده را ارزیابی کند و سپس توصیه‌های جدیدی در مورد محل قرار دادن هزینه های بازاریابی خود ارائه دهد. همچنین باید بینش عمیقی درباره پیام‌رسانی و دارایی‌های خلاقانه پشت این تبلیغات ارائه کند تا متوجه شود مشتریان به چه جنبه‌هایی بهترین پاسخ را می‌دهند. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام فرصت‌ها و نگرش‌های مصرف‌کننده از بین رفته‌اند و کدام‌یک هنوز مرتبط هستند.

نتیجه نهایی

دنیای امروز منابع تغییر زیادی دارد، از جنبش‌های عدالت اجتماعی گرفته تا خواسته‌های حفظ حریم خصوصی و تأثیر کووید-۱۹. بازاریابان نباید به سال ۲۰۲۰ به عنوان سالی عجیب در بازاریابی فکر کنند، بلکه باید آن را آغازی برای تحول در وضعیت موجود بازاریابی بدانند . بسیاری از تغییراتی که امروزه در حال رخ دادن است، دهه‌ها در ذهن مشتریان بوده است و اکنون این ایده‌ها در حال تحقق هستند.

سال ۲۰۲۰ اتفاقی نیست، بلکه نمونه‌ای از اتفاقات آینده است. برای سال‌ها، بازاریابان در دنیایی زندگی می‌کردند که نگرش‌های مصرف‌کننده با سرعتی تدریجی تغییر می‌کرد. امروزه، آنها در عرض چند هفته چندین سال تغییرات نگرش را تجربه می کنند. اگر بازاریاب‌ها بخواهند میتوانند با مصرف‌کننده هدف خود همگام شوند، باید در لحظه وقوع به تغییرات ، رفتاری واکنشی نشان دهند. آیا تیم شما آماده است؟

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید