کسب و کار

نحوه تولد یک ایده نوپا یا استارتاپ چگونه است ؟

تولد ایده

به نظر من میتوان نشست و به صراحت به ایده های شروع یک استارتاپ فکر کرد و مطمئن هستم در یک لحظه بهترین راه برای داشتن ایده به ذهن شما خطور میکند ، اما چگونه ؟

وقتی شما ذهن آماده ای دارید ، همه جا ایده ها را میبینید ، اما زمانی که مردم میخواهند به ایده ها فکر کنند معمولا تمایل دارند به ایده های بد فکر کنند در صورتی که ایده های استارتاپی که بصورت ارگانیک برای شما اتفاق می افتد در واقع ایده های خوبی هستند .

اجازه دهید ایده های ارگانیک و خوب در لحظه ای که نیاز را تشخیص میدهید به ذهن شما خطور کند ، بنابراین هنگام مواجه شدن با آنها متوجه خواهید شد ، پس شما فقط باید مراقب چیزهایی باشید که به نظر میرسد در جهان گم شده اند.

اجازه ندهید ایده های شما بر اساس این چهار مورد از ذهن شماد رد شده یا فیلتر شوند :

اول : شروع کار روی ایده مشکل به نظر میرسد ، وقتی شما به این موضوع فکر میکنید انجام ایده ای که در ذهن دارید دشوار میشود و مطمئنا آن را از ذهن خود خارج میکنید چون فکر میکنید ریزه کاری های زیادی دارد.

دوم : ایده مد نظر خسته کننده است ، بطور مثال افراد بسیار زیادی وجود دارند که فکر میکنند کار بر روی ایده نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد خسته کننده است ، پس هیچ کس سعی در گسترش و یا هوشمند سازی آن نمیکند.

سوم : ایده هایی که بیش از اندازه بلند پروازانه هستند ، لازم است بدانیم که معمولا بنیانگذاران استارتاپ ها از ایده های بلند پروازانه و بزرگ گریزان هستند چون آنها را ترسناک میدانند ، اما غافل از اینکه این ایده ها به شرکتهای بزرگ تبدیل خواهند شد.

چهارم : و در آخر بنیانگذاران به طور ذاتی از حضور در فضاهایی که رقیب در آن وجود دارد طفره رفته و دوری میکنند ، باید با وجود و حضور رقبا اشتباه کنیم ، بنیانگذاران موفق این را خوب میدانند، بازاری که در آن رقیب فعال و جدی وجود ندارد مطمئنا مشتری جدی نیز برای محصولات نخواهد داشت.

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید