تعاریف کسب و کار

تفاوت چرا و چطور

این متن در چند روز گذشته چنان تاثیری بر ذهن من گذاشته که باعث شده کل مسیر آینده ام رو تغییر بدم ، شاید از دید هر کسی متفاوت باشه یا نباشه و یا از دید فلاسفه مشهور مختلف ، اما دید من به این دو کلمه در ظاهر ساده متفاوت هستش ، اولین بار وقتی شروع کردم تا مرور کنم خودم رو با این دو کلمه جذاب بود چون با چرا شروع شد ، وقتی خواستم برنامه ریزی کنم برای آینده شد چطور .

حالا من موندم با گذشته چرا ، چرا این کار رو کردی یا چرا اون کار رو نکردی یا چرا رفتی و . . .  و آینده چطور ، چطور این کار رو کنم یا چطور پیش برم یا چطور به اون هدف برسم و . . .

یک برداشت دیگه : شاید اگر زودتر با این موضوع آشنا میشدم مسیر زندگیم خیلی وقت پیش تغییر میکرد ( چرا ) حالا که با این موضوع آشنا شدم تغییرات خوبی رو میتونم برای خودم رغم بزنم ( چطور )

اینجا تفاوتهای زیادی در نوع نگاه افراد به این موضوع وجود داره که خودش بر میگرده به شخصیت و برداشت افراد از اتفاقات اطرافشون اما برای من تلنگری بود برای شروع دوباره همراه با درس از گذشته

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید