برند سازی

چطور استراتژی برندتان را توسعه دهید؟

brandتوسعه استراتژی های یک برند می تواند یکی از سخت ترین قدم ها در روند توسعه بازاریابی باشد و اغلب عاملی که باعث بزرگترین چالش ها در تجارت می شود.اما استراتژی یک برند یک قدم حیاتی در ایجاد هویت برای برند است.

سیاست برند شما باید سه مولفه اصلی برند را که در ادامه بیان می شود، شناسایی کرده و پس از آن طرحی را در پیش روی شما قرار دهد که به توسعه استراتژی و تاکتیک های بازاریابی منتهی شود.

هدف: تجارت شما باید یک هدف اساسی و از پیش تعیین شده داشته باشد.

سازگاری: یک تجارت ناسازگار ، شما را دائما به مبارزه برای زنده ماندن وا می دارد.

تاثیر احساس: احساس چیزی ست که به مشتری کمک می کند که با شما ارتباط برقرار کند.یک استراتژی در پیدایش حسی که شما به آن نیاز دارید ، به شما کمک می کند.

برای شروع استراتژِی نام تجاری خود شما باید درک درستی از این چهار جزء بازاریابی داشته باشید.

هدف اولیه(مشتری)

رقابت

محصولات و خدمات ترکیبی

پیشنهاد فروش منحصر بفرد

با شناخت این اجزای بازاریابی ،شما پایه و اساسی برای ساخت استراتژی برندتان پیدا می کنید.یک فرآیند برندسازی تاثیرگذار ،یک هویت منحصر بفرد ایجاد خواهید کرد که شما را از رقبایتان متمایز خواهد کرد..به همین دلیل برندسازی را قلب یک استراتژی رقابتی تلقی می کنند.

ساخت استراتژی برند شما به راحتی و با پیروی از راهنمای گام به گام زیر ، محقق میشود.

برند سازی

یک نام تجاری قوی در مبارزه برای افزایش فروش روزانه است که ارزش پیدا می کند.مهم است که زمانتان را در تحقیق ، تعریف و ساخت نام تجاریتان سرمایه گزاری کنید..بعد از همه این ها ، برند شما یک منبع برای تمام وعده هایی ست که به مشتریان داده است.  این یک بخش اساسی در ارتباطات بازاریابی ست و هیچ یک از شما نمی خواهد این را از دست بدهد.

نام تجاری خود را چگونه تعریف می کنید؟

این اولین قدم در فرآیند استراتژی شماست. با تعریف این که برند شما چیست؟ یا کیست؟ شما یک احساس را برای دیگر افراد مجموعه تعریف می کنید تا آن را برایتان بسازند.تعریف شما از برندتان به عنوان یک معیار اندازه گیری در تمامی موارد و استراتژی های بازاریابی بکار گرفته خواهد شد.

مشخص کردن اهداف برندتان

نقدهای سازنده به مدیریت برندشما، نیاز به یک تعریف واضح از مخاطبان برند و اهداف آن دارد.

تمرکز بر مشتریان

قدرت نام تجاری شما به قدرت تمرکز شما مربوط است.به همین دلیل تعریف بازار هدف به شما کمک خواهد کرد تا تاثیر برندتان را قدرت بخشید و یاد بگیرید چطور بازار هدفتان را تشریح کنید.

کشف کردن و از میان برداشتن موانع تجاری شما

زمانی که در محصول یا خدمات خود یک استراتژی برای برندتان ایجاد می کنید ، این خیلی مهم است که یک تجزیه تحلیل اساسی انجام دهید که موانع اصلی خود را که بعدها ممکن است با ان روبرو شوید ، مشخص کنید. این موانع ممکن است بخاطر شرایط بازار باشد.استراتژی برند شما می تواند از محصول یا برندتان برای رسیدن به موفقیت محافظت کند.

بسته بندی برند

برند هویت شما در بازار است و تصویر کمپانی شما در بازار تماما به ظاهر بسته بندی شما بستگی دارد.

برندسازی=هدف

برندینگ اغلب به عنوان یک مسئله مبهم دیده می شود که برای مدیران سطح بالا اهمیتی ندارد.برای آنها سخت است که مزایای آن را درک کنند.بدون استراتژی برند ، کمپانی مانند زمین بازی ست و همه چیز در آن از دست می رود، حتی در کسب و کارهای کوچک می تواند موقعیت های خطرناکی را ایجاد کند.بدون برند کسب و کار هدف مشخصی  را دنبال نمی کند، وبدون هدف چگونه در میان رقیبانتان ایستادگی می کنید؟

درباره نویسنده

ابراهیم وارسته

ابراهیم وارسته هستم ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، علاقمند به تمامی موارد مربوط به حوزه کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها

یک نظر بنویسید